zondag 29 januari 2012

Zzzzumba en ukeleleles

Hier een artikel over Kinderopvang de Hefgroep in Delfshaven, één van de vele scholen waar we met veel plezier ukulele workshops hebben gegeven. Hier worden we helemaal gelukkig van...

"Op onze bso’s worden steeds meer leuke activiteiten georganiseerd. Kinderopvang Hefgroep stimuleert de medewerkers hun talenten in het werk met de kinderen te gebruiken. Bijvoorbeeld voor zumba- en ukeleleles.

Ruben Venema werkt al jaren bij de bso Pico Bello. Ruben: ‘Kinderopvang Hefgroep had een keer een studiemiddag georganiseerd waarop allerlei workshops werden aangeboden. Medewerkers konden zich inschrijven voor bijvoorbeeld mozaïeken en babyyoga. Ik schreef me in voor de workshop ukelele. Ik speel zelf gitaar en wilde wel eens een ukelele proberen. Het was echt heel leuk en ik heb er zelf ook eentje gekocht. Nu kan ik het vrij aardig en geef ik de kinderen van Pico Bello les.’ Terwijl Ruben vertelt, vlak na de boterham om vier uur, pakt een groepje kinderen hun ukelele. Riyas: ‘Ik heb nu twee maanden les. Het is leuk!’ Dat vinden Orlisio, Floor en Akram ook."