dinsdag 30 juli 2013

Uitwisselingsstudent (en ukulele speelster) Nantanut zoekt met spoed gastgezin...

De 17-jarige Nantanut uit Thailand komt 19 augustus naar Nederland voor een uitwisseling via het High School Holland programma van Travel Active. Ze heeft erg veel zin om kennis te maken met het Nederlandse gezinsleven, hier naar de middelbare school te gaan en onze cultuur te ervaren. Zij heeft echter nog geen gastgezin gevonden en zoekt dus met spoed een gastgezin dat het leuk vindt om vanuit huis kennis te maken met de Thaise cultuur. Zij blijft tot de kerstvakantie in Nederland. Nantanut: “Mijn naam is Nantanut maar ik heb als bijnaam Ploy. Ik woon samen met mijn ouders en2 jongere broertjes in Chaiyaphun, een plaats in Thailand. In mijn vrije tijd luister ik graag muziek en zing ik af toe. Zelf speel ik ukelele. Daarnaast lees ik graag boeken en dan vooral boeken die gaan over de geschiedenis. Tevens ben ik ook redelijk sportief. Momenteel doe ik aan tae - kwondo en jog ik af en toe. In het verleden heb ik ook aan Thais dansen gedaan, hier heb ik ook verschillende prijzen mee gewonnen. Het is altijd al een grote droom van mij geweest om naar het buitenland te gaan. Ik kijk er dan ook erg naar uit om naar Nederland te gaan. Ik kan niet wachten om mijn toekomstige gastgezin te ontmoeten!”

Nantanut (rechts) met enkele andere Thaise studentes die in augustus naar Nederland komen. Buitenlandse studenten die deelnemen aan het High School Holland programma gaan hier naar de middelbare school en maken deel uit van een Nederlands gezin. Zij leren hoe het is om te leven en wonen in Nederland. Veel gastgezinnen die deelnemen aan het programma zijn nieuwsgierig naar de leefgewoonten van iemand uit een ander land of vinden het leuk om ook hun eigen kinderen een stukje buitenlandse cultuur mee te geven. U draagt bij aan een onvergetelijke ervaring voor uw gezin, maar ook voor de student die zijn/haar eigen horizon enorm verbreedt. Tijdens het verblijf in Nederland staan de studenten en gastgezinnen onder begeleiding van een regiocoördinator van Travel Active. 

Meer informatie Wilt u Nantanut een Nederlands thuis bieden? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met het High School Holland team van Travel Active, tel. 0478-551900 of e-mail: highschoolholland@travelactive.nl. Op de website www.travelactive.nl/high-school-holland is meer informatie te vinden en stelt onder andere Nantanut zich alvast voor.